Aquests dies assistim a un estrany espectacle. D'una banda, sembla que potser ens retornaran part de la paga extra de nadal de 2012 i d'una altra banda no sabem què hem de fer per aconseguir-ho. I, com moltes altres vegades, són els encarregats de defensar-nos, els sindicats, els que juguen a aquesta cerimònia de la confusió.
Anem per parts. Fa unes setmanes, va sortir als mitjans escrits que el sindicat UGT havia aconseguit que tornessin una part de la paga extra a dos dels seus delegats sindicals, mossos si no m'equivoco, que havien fet una determinada reclamació.
Poc després, aquest mateix sindicat es penjava la medalla, posava un model de reclamació a disposició dels treballadors i encoratjava a presentar-la. De retruc, a més, deia que la reclamació que s'havia posat mitjançant un altre sindicat -CCOO- no era correcta, que no funcionaria i que les persones que havien posat aquesta reclamació havien perdut el temps i que ni tan sols podien ja posar la nova reclamació suposadament correcta del sindicat UGT.
Naturalment, el sindicat CCOO va respondre posant en dubte el model que presentava l'UGT dient que el seu model era el correcte i que la gent que fes el model d'UGT podia gastar molts diners en un procediment contenciós i que el millor seria esperar.
Després, va haver més documents: UGT va tornar a contestar amb un altre document. També CSIF va intervenir dient la seva. Tot plegat, va aconseguir que ningú sabés del cert què s'havia de fer si és que s'havia de fer alguna cosa.
Des del meu punt de vista, com a afiliat a ACAIP em vaig dirigir als meus delegats. Finalment, en comunicació només per a afiliats i sense redactar cap document, de moment, ACAIP recomanava esperar.
Tot això, fa que faci la següent reflexió. Tant complicat és que tothom digui el mateix sobre un tema objectiu com és la possibilitat de recuperar una part de la paga extra de l'any passat? Els treballadors només volem saber què hem de fer per recuperar aquests calés. No volem assistir a un espectacle en què un sindicat intenta penjar-se una medalla i els altres intentar que no pugui fer-ho per penjar-se-la ells.
Això, naturalment, no afecta només la paga extra. Fa poc han començat les negociacions per un nou acord de condicions de treball. Tot sembla indicar que la posició de partida de l'administració serà duríssima amb implicacions en el sou i en l'horari. De debò pensen els nostres sindicats que amb aquesta actitud podran plantar cara de forma eficient o podran motivar-nos a mobilitzarnos si és necessari, que ho serà?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada