Des que vaig decidir tornar a escriure aquest modest blog, vaig pensar quins podien ser els temes a tractar. Un que va venir ràpidament al cap, va ser el dels rumors. Cada dia, al nostre àmbit es propaguen rumors més o més interessats, innocents o no sobre totes les qüestions possibles.
Però volia incidir, ara, en aquells que tenen a veure amb la nostra feina i amb les nostres condicions laborals: que si tindrem paga, si no, si tancaran aquest o aquell centre, si farem aquest o aquell horari, si les xinxes existeixen o no... Fins i tot tinc la teoria que la nostra pròpia direcció general llença rumors sobre un empitjorament de les condicions laborals a veure com reaccionem. Penso que els rumors creen un estat d'opinió determinat i per això és molt important que hi hagi rumors positius. Així, m'apunto al rumor que diu que l'any que ve ens tornaran els dies de festa perduts
Nogensmenys -que és una paraula que m'agrada molt-, estareu d'acord amb mi que és molt més important la realitat, allò que ens passa i allò que ens pot passar realment. I quin és nostre futur proper. Un d'ells quedarà escrit en el nou acord de condicions laborals la vigència del qual acaba a final d'any.
Aquest dies, i és d'agrair, els companys del sindicat UGT han fet públic un document a les propostes que ells presenten per millores les condicions laborals del nostre col.lectiu. Està disponible als centres però qui el vulgui consultat en línia, pot fer-ho a
http://www.ugtpresons.com/antiga/modules.php?name=News&file=article&sid=2169
Aquí em referiré, de forma breu a algunes de les seves propostes. Amb un ànim molt clar: mostrar-me d'acord o en desacord amb les seves propostes, esmenar-les o complementar-les i, amb absoluta modèstia proposar alguna cosa més. I convido tothom que llegeixi aquest article que faci el mateix per tal que les persones que negociin això puguin tenir totes les nostres idees i puguin representar-les, si volen.
En primer lloc, parla de retribucions per demanar bàsicament que el programa PRP s'integri en el complement específic i que es negocii un nou programa d'incentivació. D'acord. Sobta, però, que no hi hagi cap referència a la paga extra de l'any 2014.És cert,. m'ho ha remarcat un company, que això seria tema de la mesa general i no del nostre sector. A mi, malgrat concedir-ho, em continua sobtant. Crec que la paga extra és un element imprescindible de la negociació ja que Catalunya serà un dels pocs llocs de l'estat on no es pagarà. Malgrat això, esperarem notícies de la mesa general.
Continua el document parlant dels interins de rehabilitació. Res a objectar, sembla de justícia.
No vull ser massa exhaustiu en l'anàlisi del document, que com ja he dit es pot consultar. Semblen bones pensades demanar els canvis sense limitació i la millora de les hores de judici i, per tant, res a objectar.
Arribem, finalment, al tema dels concursos. El document li dedica molt d'espai. És normal, tots tenim aspiracions i no volem quedar-nos per sempre més a un pati sense cap augment de categoria professional. I en aquest aspecte el document és ambiciós i està bé que ho sigui.
Hi ha un plantejament previ, però. La forma i els barems amb els quals se celebraran tots aquests concursos. Vull ser clar sense ser ofensiu per ningú.Tenim un sistema basat, sobretot, en dos conceptes: la formació i l'antiguitat. Aquest segon concepte és objectiu i no requereix cap esforç. El primer,en canvi, requereix d'un esforç per millorar però també té una voloració arbitrària. I no només la seva valoració sinó que a l'hora de concedir aquesta formació també es fa d'una forma arbitrària.
Intentaré ser més clar. Un funcionari que sigui alliberat, tingui crèdit horari o sigui delegat ha tingut en l'apartat de formació uina puntuació molt més alta que la resta del personal en tots els concursos. No vull incidir en els motius però que aquesta dada és objectiva és absolutament clar. Per tant, importa molt quins seran els barems dels propers concursos abans de fer-los. Si, per exemple, l'apartat formació tingués encara més importància i l'apartat antiguitat en tingués menys de la que té ara -tal i com diu també un altre rumor- això faria que les persones que no tinguessin una relació especial amb el seu sindicat no podrien obtenir gairebé cap plaça en aquests concursos. La demanda de concursos i la seva negociació, per tant, seria una possibilitat clara que obtinguessin plaça només les pesones que estan negociant aquests concursos.
Sé que sóna lleig però tots sabem que això és, bàsicament, la veritat. Per tant, caldria un pacte entre els companys sindicalistes i la resta de companys per no potenciar més la formació per sobre de l'antiguitat, com a mínim. M'agradaria pensar que estan disposats a fer aquest pacte abans de demanar-nos cap esforç de mobilització.
Per últim, també pel que fa als concursos, m'agradaria proposar una cosa. Per què els funcionaris d'interior no podem concursar a les places d'àrea mixta des de la nostra plaça d'interior i a l'inrevès. M'explico. Un funcionari que treballa a interior vol concursar a comunicacions. Per fer-ho, actualment, ha de concursar primer a àrea mixta i al proper concurs intentar guanyar la plaça de comunicacions. Per què no fer-ho en un únic concurs. I a l'inrevès, des d'àrea mixta concursar a una plaça concreta d'interior sense haver de fer dos concursos. No sembla que això costi calers i dóna més possibilitats de promoció
Bé, per avui, no escric més. Serien molt interessants les vostres aportacions, com ja he dit.
Acabo, un altre cop dono les gràcies als companys de l'UGT per fer públic aquest document i encoratjo els altres sindicats que facin el mateix aviat.
Tienes mucha razon Manuel. Dices las verdades del patio. Yo me apunto a tu blog, y a que se hagan octavillas y se repartan en los centros. A mi tambien me ha llegado que nos devuelven dias, y que la Generalitat se quiere desvincular de España, y quiere que la crisis y recortes no lo paguen siempre los funcionarios. Saludos
ResponEliminaMuchas gracias por tu comentario, Javier. Si instauramos un premio al primer comentario del blog, serás -sin duda- el ganador. Me tomo muy en serio lo de hacer una versión en papel de los apuntes del blog y distribuirla en los centros. Y me apunto a tus rumores que siempre va bien que devuelvan cosas que son tuyas.
ResponElimina¡Si a todo! (creo).
ResponEliminaMuchas gracias por tu comentario, Javier. Como siempre tan certero como parco.
Elimina